Balears, la destinació predilecta de les personalitats d’Andorra

Algunes de les personalitats més destacades en el país en àrees com ara la cultura, l’art, la política i l’esport han gaudit (o gaudiran) d’unes ben merescudes vacances. Enguany, les Illes Balears han estat entre les destinacions més populars. Ens acompanyes a descobrir-ne més?

ELI TERRI, actriu i directora de cinema
MALLORCA (Espanya)

“Com bé sabeu, fa un parell de mesos que acabo de ser mare, una responsabilitat que compaginem el meu marit i jo amb els espectacles que fem a Caldea amb la nostra empresa. En principi, tenim previst anar una setmana a Menorca, a finals de setembre… no hi he anat mai i em fa moltíssima il·lusió, perquè soc molt de platja, molt de mar. Com que anem amb la nena, agafarem el ferri amb el cotxe ben carregat. Busquem la platja, la tranquil·litat i poder desconnectar una mica sense moure’ns gaire de l’apartament”.

Vacances destacades de les personalitats d'Andorra

GERARD CLARET, músic i director artístic de l’Orquestra Diletant de Catalunya
SANT SADURNÍ DE L’HEURA (Espanya), ILLA DE JERSEY (Regne Unit), NORMANDIA (França)

“Des de fa anys, acostumo a passar bona part de l’estiu a un poblet de l’interior l’Empordà, Sant Sadurní de l’Heura, un lloc perfecte per a desconnectar i descansar. Aquest any també hem fet un viatget a l’illa de Jersey i hem gaudit de la Normandia i la Bretanya. El més interessant és que no coneixia gens d’aquesta regió i m’han encantat els paisatges que ofereix i els petits poblets que pots anar descobrint i visitant. Durant aquest viatge, també vam aprofitar per visitar el Mont Saint-Michel, un lloc molt especial i molt particular”.

Vacances destacades de les personalitats d'Andorra

EVA PALMITJAVILA, empresària i directora de la Borda del Pi
MALLORCA i DELTA DE L’EBRE (Espanya)

“Les meves vacances han estat molt curtetes perquè he hagut de treballar moltíssim, tant a la Borda del Pi com al Prat del Pi, però sí que m’he pogut escapar a Mallorca amb els meus fills durant el juliol. A l’agost, també hem fet la part alta del Delta de l’Ebre, que m’ha encantat. M’he quedat per la zona per poder controlar els negocis que tinc durant l’estiu, és per això que enguany no he volgut marxar tan lluny. Espero poder fer un altre viatge per Tots Sants o per Pasqua”.

MANOLO FERRER, artista del vidre i pintor
MALLORCA, GRANADA, DÚRCAL i SALOBREÑA (Espanya)

“Aquest any les meves vacances han estat una mica peculiars. Al juny, vam fer una setmana a Mallorca, a S’Illot. Buscàvem una mica de platja, de relax i de descans… de pintura i de relax (riu). Fa molt poc vam arribar de Granada, on hi vam ser més o menys durant una setmana. Vam visitar el centre de la ciutat, l’Alhambra i el Generalife, així com els barris típics de Granada, fent bones tapes, cervesetes i descansant. També vam anar al poble dels meus pares, Dúrcal, i allà vam gaudir de molta festa amb la família… tiets, cosins, entre altres, fent “cortijos” i recordant històries familiars que són molt emotives. Els últims dies els vam passar tranquils a Motril, a una finca familiar que tenim allà. De matí, vam visitar Salobreña; després, menjaven els “espetos” tradicionals amb les seves amanides; a la nit, piscina i molta tranquil·litat… I, com sempre, tot plegat amb els meus estris de dibuix i aquarel·la, que m’ajuden a relaxar-me i pintar”.

RAMON SÀRRIES, rector d’Andorra la Vella
ANDORRA LA VELLA (Andorra) · TERRA SANTA (Israel i Palestina)

“Jo entenc que el ritme de la societat actual exigeix que les persones tinguin un temps de descans físic i mental. Les vacances són aquest període que ofereix justament la possibilitat de desconnectar de la rutina i de la feina. Jo acostumo a passar els estius aquí, perquè sempre venen companys i visitants, així que sortiré després (a finals de setembre). Habitualment, dedico els estius a fer algun tipus de servei. Enguany, faré un dels que més me n’agraden, acompanyar un grup de pelegrins a Terra Santa, que és una oportunitat de veure i viure el país de Jesús, on tenim les nostres arrels com a creients. Visitarem Natzaret, Canà, Tabor, Betània, la Mar Morta, el Llac de Tiberiades…”

EMMA REGADA, escultora i performer
EIVISSA i FORMENTERA (Espanya)

“Enguany he visitat Eivissa i Formentera, perquè, tot i que no són llocs molt llunyans, em permeten desconnectar una miqueta del paisatge en què vivim tot l’any: la muntanya. L’altre motiu és que m’encanten les caletes, coves amagades entre les muntanyes i els mercats hippies amb un bon ambient musical i molta artesania. Sempre paro a parlar amb els artesans d’allà i m’ho passo molt bé. Després d’estar uns dies a Eivissa i fer la connexió en ferri a Formentera, he llogat una moto i he descobert l’illa i he gaudit de les caletes, dels paisatges i d’estar molt tranquil·la”.

OLIVER VERGÉS, historiador i editor d’Anem Editors i d’Editorial Medusa
L’AMETLLA DE MAR (Espanya)

“Aquest any he pogut fer poques vacances, tan sols una setmaneta, tot i que espero fer més dies més endavant, a l’octubre. Aquesta setmana sí que la vaig destinar a desconnectar al 100% de tot, perquè, a vegades, quan fas turisme o viatges, has d’estar pendent de moltes coses i no assoleixes fer la desconnexió. Justament aquests dies vaig fer això: seure i descansar al màxim. Enguany me’n vaig anar a l’Ametlla de Mar amb amics i família. La veritat és que vaig gaudir molt de fer molta piscina, descansar i llegir. El millor ha estat poder envoltar-me de les persones que estimo, amb tranquil·litat, sense haver d’estar pendent de la feina i poder gaudir de l’aigua, del sol, de desconnectar i de poder dormir algunes hores més de l’habitual”.

ONA SAUMELL, pintora
SERENGETI, (Tanzània)

“Enguany sí que faré vacances, però al novembre. Me’n vaig a l’Àfrica, concretament a Tanzània, per complir un dels meus somnis de la mà de dos companys meus del país, que són el gerent i director de l’hotel on vaig a viure l’experiència. M’allotjaré a l’hotel Kuoom, que és al Serengeti, i el propòsit d’aquesta col·laboració és retre homenatge a les dones que habiten de forma autòctona als poblats més propers a l’hotel. Actualment, a Tanzània resideixen un total aproximat de 130 grups ètnics que corresponen principalment a les quatre categories de Bantús, Cusitas, Nil-hamitas i San, no obstant, per logística i temps, el projecte se centrarà en els més pròxims a Kuoom. Aquest viatge és l’arbre d’on naixeran molts projectes, un dels objectius és fer un mural al complex i pintar un parell de quadres. Paral·lelament, durant tota l’experiència recopilarem un reportatge audiovisual i fotogràfic perquè, quan torni a Andorra, pugui preparar una col·lecció completa sobre l’Àfrica i destinar una part de la recaptació a l’edificació d’una escola perquè aquestes dones puguin estudiar i adquirir nous coneixements. Aquest és un dels continents que sempre m’han cridat l’atenció, ja que la cultura africana és una de les quals trobo més riques, artístiques i acolorides. Per tant, explicar la vida d’aquestes dones i homenatjar-les a través de la pintura i dels retrats, és un plaer, un honor i un somni fet realitat. Com ja sabeu, el meu objectiu de vida és complir somnis i, sens dubte, aquest n’és un”.

TERESA ARENY, cap de projectes del Museu Carmen Thyssen Andorra
GALÍCIA (Espanya)

“Com que l’any passat vaig fer les Ries Baixes i el nord de Portugal, aquest any volia fer tot el nord de Galícia, però al final vaig fer un recorregut de punta a punta, des de Ribadeo, passant per la platja de les Catedrals, que és una autèntica preciositat, fins a Guarda, on et trobes amb la desembocadura del Minho i amb Portugal al davant. La meva manera de viatjar és en autocaravana, ja que, des de molt petita, els meus pares van començar a fer-ho d’aquesta manera. Viatjar d’aquesta forma m’apassiona i em fa molt feliç perquè em dona molta llibertat. Galícia és preciosa. És qualitat i qualidae, tant a nivell gastronòmic, com de paisatge, de la gent i de clima. A part de totes les platges impressionants que vaig visitar, com ara la de les Catedrals, la de Doniños o la duna de Corrubedo, remarcaria un poble molt petit que es diu Mondoñedo, que a primera vista em va donar la sensació d’estar a una petita Siena. La seva catedral és espectacular i és patrimoni de la UNESCO des del 2015”.

LUDMILLA LACUEVA, escriptora
COSTA DAURADA (Espanya)

“Les vacances d’estiu són sempre a la Costa Daurada i fem excursions de proximitat. Enguany, una de les visites ha estat a Mont-roig del Camp i més concretament al Mas Miró, l’origen de l’obra del gran pintor Joan Miró. Un viatge en el temps que ajuda a entendre encara millor a l’artista i al seu arrelament a la terra. Vacances culturals que combinem amb la gastronomia”.

XAVIER ESPAÑA, duaner, pilot de motos i exparticipant de“ La isla de las tentaciones”
EIVISSA i MALLORCA (Espanya)

“Hem estat de vacances a Eivissa amb uns amics de moto GP. Hem fet uns dies de vaixell, de sopars a la nit i també alguns de festa. A més, hem compartit amb els amics de la infància, a Mallorca, una setmana de molta platja, vaixell, moto d’aigua, i molta diversió. Ens ho hem passat molt bé i hem gaudit molt de les vacances, que era la nostra intenció”.

MERITXELL LÓPEZ, consellera general
ROMA, NÀPOLS, POMPEIA, HERCULÀ i CAPRI (Itàlia)

“Aquest estiu hem estat de ruta per Itàlia, visitant Roma, Nàpols, Pompeia, Ercolano, la costa amalfitana i Capri. Hem fet una barreja de cultura, història i mar, que és una combinació que no falla mai. Sincerament, aquest viatge em semblava tot un repte, perquè han estat molts destins en pocs dies, però per sort, ha sortit tot molt bé. Tot i la proximitat geogràfica són destinacions força diferents entre si,  i el contrast m’ha agradat molt”.

ANNA BARROCA, estilista professional
LA COSTA DEL SOL (Espanya)

“Hem fet les nostres vacances a Màlaga. La Costa del Sol és la nostra destinació favorita cada estiu. Ens encanta tot el que ofereix, des de la seva gent, que sempre ens rep amb els braços oberts i amb tota l’hospitalitat del món, així com per les seves platges i, sobretot, exquisida gastronomia. Els peixos i mariscos són els àpats predilectes durant les nostres vacances. Per això, sempre que podem, venim aquí a gaudir de l’estiu i desconnectar de la rutina”.

MERITXELL ESPOT, directora general i copropietària d’Inversions F.Espot
MYKONOS (Grècia)

“La meva família i jo hem escollit Mykonos perquè és una destinació fascinant, que mostra una barreja entre tradició i modernitat. El que més em va agradar va ser gaudir de les postes de sol i de les seves platges. També destacaria la gastronomia, el shopping i la diversitat boho-chic que hi ha. Mykonos és una mica com Eivissa, però a l’Egeu”.

NAHUEL CARABAÑANA, atleta
BUDAPEST (Hongria)

“De moment no he fet vacances i crec que fins d’aquí a un mes, no faré. Encara no sé on aniré, perquè hem estat a “full” amb els entrenaments. Durant el mes de juliol i agost hem estat amb la preparació física per anar al Mundial de Budapest, que és on estic ara mateix. Aquest estiu he passat uns dies a Andorra i Font Romeu fent entrenaments en alçada. Abans del mundial tenia pensat marxar amb els meus amics de la infància  a Croàcia per descobrir aquest país, però com que m’he classificat pel mundial ens hem dedicat a fer la preparació física. Segurament, abans del mundial faci alguna competició a Zagreb i pugui passar uns dies a Croàcia”.

LAIA CLASCÀ, vicepresidenta de la Federació Motociclista Andorra
SANT PERE PESCADOR i EIVISSA (Espanya)

“Aquest estiu hem passat les nostres vacances a Sant Pere Pescador, a la Costa Brava, on tenim una casa familiar. Després de tot el que ha passat, hem fet més família que mai. Hem estat tot junts, aprofitant el temps, que s’escapa molt de pressa. A més, amb la meva parella hem fet una escapada a les Balears, a Eivissa, per gaudir una mica del sol i les platges. A més a més, durant el mes de juliol hem acollit la cinquena edició del Trial Summer Camp a Sant Julià de Lòria”.

INÉS MARTÍ, responsable de RSE, premsa i patrocinis a Andorra Telecom
GUILS DE CERDANYA (Espanya)

“Estem gaudint d’unes vacances molt familiars, molt a prop d’Andorra, a la Cerdanya. Aquest any és molt especial perquè les compartim amb les meves netes, l’Inesita i la Sofia, i amb el meu fill, l’Àlex i la meva nora, la Carlota, que estan esperant l’arribada de la Cristina i que, si Déu vol, al novembre la tindrem amb nosaltres. També s’ha sumat a les vacances la meva mare, que per mi és un plaer tenir-la i poder compartir aquests moments tan importants de la vida amb ella”.

ALBERT LLOVERA, pilot
SANT JORDI (Espanya)

“Hi havia de marxar a un festival a Hongria, però com venia d’un ral·li amb un dit malmès, el mateix que m’havien operat fa cinc o sis anys, i se m’estaven sortint els caragols, vaig decidir canviar els plans i operar-me per estar bé per a les pròximes competicions, especialment pel Dakar.  Aquest estiu he passat uns dies a Andorra amb la meva filla, la Cristina i amb la meva mare. També he marxat al poble de Sant Jordi (Castelló), un lloc on es menja molt bé, per compartir deu dies amb els amics. He anat alternant els dies de vacances amb la rehabilitació del dit, que és el que faig servir per accelerar, però això té un desgast molt important, malgrat tot, ara estic bé i ja estic gairebé recuperat al cent per cent”.

LAURA TORRES, interiorista
VIETNAM

“Acabem d’arribar del Vietnam. Hem passat quinze dies en famílies al sud-est asiàtic, amb el Nino i els nostres dos fills. Ha estat un viatge encantador i molt enriquidor, perquè quan descobreixes una cultura tan diferent de la teva sempre és d’agrair. Hem fet un recorregut de dalt a baix del país. Ha estat una ruta fantàstica que hem gaudit moltíssim”.

MÒNICA SANJUAN, doctora  especialitzada en medicina estètica, al capdavant del Skin Clinic Advance Medical Spa by Júlia
ALT CAMP (Espanya) i PORTO (Portugal)

“La meva família té una casa a un poblet de l’Alt Camp, molt a prop de la costa. Per tant, cada any aprofitem per passar uns dies en família, descansar, llegir, gaudir del mar i de llargs passejos entre vinyes. També hem fet una escapada d’uns dies a Porto, buscant un destí més o menys proper i que ens donés una treva del temps que està fent aquest estiu. La ciutat ens ha sorprès positivament pel seu encant i bona gastronomia. La resta de l’estiu alternarem entre la feina i petites escapades”.

JOSE COSTA, propietari i president de Nova Constructora
COLLIURE (França), CAMBRILS I GALICIA (Espanya) i PONTE DE LIMA (Portugal)

“Vaig passar uns dies a Colliure, visitant els pobles d’aquella zona per descobrir la seva història, la seva cultura i, sobretot, gaudir de la seva música al carrer. Després vaig marxar cap a Cambrils, per fer uns dies de platja i de moto d’aigua. També vaig visitar Portugal i vaig passar una setmana a la meva ciutat natal,  Ponte de Lima, on vaig poder compartir amb la meva família. A més, abans d’acabar les vacances vaig passar per Galicia, per gaudir d’un concert de gaites i visitar la Catedral de Santiago de Compostela. Van ser unes vacances molt mogudes”.

SUSANNE GEORGI, cantant i exparticipant d’Eurovisió
ORLANDO (Estats Units)

“Enguany hem escollit una destinació que teníem pendent. Marxarem de vacances als Estats Units. Gaudirem en família els parcs de Disney i d’Universal, però també anirem a conèixer la NASA i molts indrets que ens fan molta il·lusió descobrir”.