Catalunya s’imposa al 5 Nacions de Pitch & Putt amb Andorra en una meritòria segona posició

El Pitch & Putt Vall d’Ordino ha estat l’escenari del torneig internacional 5 Nacions 2025, que ha aplegat les seleccions d’Andorra, Catalunya, França, Euskadi i Galícia, els dies 11, 12 i 13 de juliol. En una edició marcada per l’equilibri i la tensió competitiva, Catalunya s’ha proclamat campiona amb un total de 19 punts, seguida d’Andorra (15 punts) i Galícia (14 punts). França ha quedat en quarta posició amb 13 punts, mentre que el País Basc ha tancat la classificació amb 4 punts.

La darrera jornada, disputada diumenge, va ser decisiva. Andorra i Galícia arribaven empatades a 11 punts, fet que augurava una lluita intensa per la segona posició. Els jugadors andorrans, motivats pel suport del públic del país i un joc sòlid en la modalitat matchplay greensome, van aconseguir sumar 4 punts claus, mentre que Galícia només en va obtenir 3, cedint així el segon lloc.

Catalunya, clara dominadora

Amb un equip molt competitiu i regular al llarg de totes les rondes, la selecció catalana va demostrar un excel·lent nivell de joc, especialment en les modalitats individuals, on va destacar la victòria ajustada d’Albert Gironès sobre el francès Alexandre Templereau (1up), així com les bones actuacions de Josep Gurillo i Amador Rodríguez, clau per sumar punts decisius.

Orgull andorrà

La selecció andorrana va competir de manera excel·lent, amb jugadors com Francesc Gasset, Hugo Fernández i Moises Pernia guanyant els seus respectius enfrontaments individuals. Un rendiment sòlid i cohesionador que demostra l’evolució del Pitch & Putt andorrà en els darrers anys, consolidant el país com a escenari de competicions internacionals d’alt nivell.

Una cita consolidada al calendari europeu

El V Nations International Tournament s’ha convertit en una cita destacada dins del calendari europeu de Pitch & Putt, tant per la qualitat dels participants com per l’organització. L’entorn natural de la Vall d’Ordino i la col·laboració d’entitats com Andbank, el comú de La Massana, Cevalls, Estival Group o Júlia Perfumeria, entre d’altres, han estat clau per garantir l’èxit del torneig.