SocietatEsdevenimentsDèria, nou espai cultural al poble de Pal

Dèria, nou espai cultural al poble de Pal

El ministeri de Cultura va inaugurar el passat 19 de març el nou espai cultural Dèria, situat a l’Era Torres de Pal (antic Centre d’Interpretació d’Andorra Romànica) com un espai polivalent dedicat a l’art i al col·leccionisme.

Inauguració Espai Dèria
Foto: SFGA/JAViladot

L’espai Dèria va obrir les portes amb l’exposició “Espurnes del nord, d’Eckersberg a Risager”, una mostra de la col·lecció de pintura nòrdica (essencialment danesa) pacientment acumulada al llarg dels anys pel polifacètic William Danjon, i que forma part del llegat que va deixar al Govern el 2012. L’exposició es troba dividida en diferents àmbits: el retrat, la infància, el paisatge, el mar i la relació entre William Danjon i Andorra, i presenta obres de final del segle XIX i de principi del XX.

Exposició Espai dèria
Foto: Paula Cristina

William Danjon Dieudonné, un danès amb residència a França, es va instal·lar a Andorra el 1953, on ràpidament es va donar a conèixer per la seva simpatia, multilingüisme i erudició. Al llarg de la seva vida va treballar com a periodista a la ràdio i a la premsa escrita nacional, va col·laborar amb el Sindicat d’Iniciativa, va ser responsable de la Casa d’Andorra a París i va treballar al Ministeri de Cultura, a banda de col·laborar activament en diferents ONG com la Creu Roja. Els que van tenir l’oportunitat de conèixer-lo encara recorden la seva sensibilitat personal, però també per tots els temes de caire artístic i cultural, així com la seva voluntat d’integració i de fusió amb el món cultural nacional, entre d’altres participant assíduament, amb les seves pintures, a la Mostra d’Art d’Andorra.

Convidats a l'obertura de l'espai dèria
Foto: Paula Cristina

La voluntat del Ministeri de Cultura, amb aquest nou espai, és posar a l’abast dels col·leccionistes del món un indret on poder exposar les seves dèries, no solament curiositats sinó també elements d’interès cultural, que sovint no troben lloc on exhibir-se. L’entrada a l’espai Dèria és gratuïta i l’horari d’obertura és, de les 11 a les 14 h i de les 15 a les 18.30 h. L’exposició es pot visitar fins al 5 de gener del 2020.

Convidades a l'espai dèria
Foto: Paula Cristina