En el marc del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, el dia 3 de desembre, el Ministeri d’Afers Socials i Funció Pública, en col·laboració amb la Federació Andorrana d’Associacions de Persones amb Discapacitat (FAAD), va organitzar, al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, una conferència inspiradora sota el títol “El Límit Te’l Poses Tu”, a càrrec d’Alex Roca.
Fotos: Josep Repiso / Terranova Produccions
L’Alex Roca, un exemple viu de superació amb un 76% de discapacitat física, va captivar el públic amb la seva història de vida i el missatge de la importància d’integrar les persones amb discapacitat a la societat. Al llarg de la seva intervenció, Roca va destacar el paper fonamental del suport del seu entorn, la necessitat de trencar amb els prejudicis socials i la força de la lluita per assolir els somnis personals. Una vida marcada pels èxits, que inclou un rècord Guinness per ser el primer atleta amb un grau tan elevat de discapacitat en completar una marató.
Un dels moments més emotius va arribar quan Roca, també ambaixador del Futbol Club Barcelona, va ser informat durant la seva ponència que el Barça havia marcat un gol. Aquesta notícia va generar una gran alegria entre el públic, i en especial per Roca, conegut seguidor de l’equip.
L’Alex Roca, que té un 76% de discapacitat física, va captivar el públic amb la seva història de vida i el missatge de la importància d’integrar les persones amb discapacitat a la societat
Durant l’acte, es va posar en relleu el compromís d’Alex Roca amb la visibilització i inclusió social. A més, va compartir els reconeixements rebuts, com el Premi Forbes al millor contingut d’inclusió, un guardó que considera un pas més en el camí per canviar el món i promoure la igualtat.
La ministra d’Afers Socials i Funció Pública, Trini Marín, va tancar l’acte remarcant que el lema de Roca, “El Límit el poses tu”, és un reflex d’allò que es vol transmetre: amb determinació, solidaritat i il·lusió, no hi ha barreres insuperables.