4.000 persones se sumen a la 14a Cursa Popular Illa Carlemany

La 14a edició de la tradicional Cursa Popular Illa Carlemany va aplegar 4.000 participants, en una jornada marcada per l’ambient festiu i esportiu que va tancar una setmana apoteòsica amb motiu dels Jocs dels Petits Estats d’Europa Andorra 2025. L’esdeveniment, organitzat pel Govern a través de la secretaria d’Estat d’Esports i Joventut i el Ministeri de Salut, va esdevenir una autèntica celebració de l’esport i de cohesió social.

Fotos: Xavi Pujol

Amb l’objectiu de promoure hàbits saludables i prevenir malalties, la cursa també va servir com a punt de trobada per a la ciutadania. Les autoritats del país, amb el cap de Govern, Xavier Espot, i la ministra Mònica Bonell al capdavant, hi van voler participar, valorant molt positivament la jornada. Espot va destacar que la cursa va ser “la cirereta del pastís d’una setmana fantàstica” i va remarcar el rècord de medalles aconseguit pels esportistes andorrans durant els JPEE com a mostra del bon estat de salut de l’esport al país.

Els corredors van poder escollir entre un recorregut de cinc o dos quilòmetres, amb sortida davant del centre comercial Illa Carlemany i arribada al Parc Central d’Andorra la Vella. Com en edicions anteriors, l’organització va apostar per la sostenibilitat, amb punts d’hidratació centralitzats per reduir residus i trofeus elaborats amb materials reciclats.

L’activitat també va tenir un vessant solidari: la venda de samarretes va permetre recaptar 8.000 euros destinats a UNICEF Andorra, per a programes de protecció de la infància. A més, com a novetat, es van lliurar premis als millors corredors adults no federats de la cursa de dos quilòmetres, ampliant així el reconeixement que habitualment es reservava als infants.

La cursa va comptar amb el suport de múltiples entitats i col·laboradors, entre ells el centre comercial Illa Carlemany, els comuns d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, el Comitè Olímpic Andorrà, la Federació Andorrana d’Atletisme, FlaixAND, Grandvalira, Pal Arinsal, RTVA, el Centre de Formació Professional, la Creu Roja i UNICEF Andorra. Enguany, també s’hi va sumar el comitè organitzador dels Jocs dels Petits Estats.

Amb aquesta nova edició, la Cursa Illa Carlemany va tornar a demostrar que és molt més que una prova esportiva, és una festa del país per a totes les edats.