Cultura i artDansa i emoció a Escaldes-Engordany 

Dansa i emoció a Escaldes-Engordany 

Els Dilluns de Dansa van tornar a formar part aquest estiu de la programació cultural d’Escaldes-Engordany, amb diverses propostes que van apropar la dansa i les arts del moviment a públics de totes les edats. El cicle es va encetar amb l’Esbart Santa Anna, que va ser l’encarregat d’obrir la programació. Al llarg de les diferents sessions, els espais públics de la parròquia es van convertir en escenaris oberts on es va combinar tradició, dansa contemporània, circ, teatre i creació emergent.

Fotos: Nicole Campos 

Entre les propostes que es van poder veure hi va haver ‘Vis a Vis’, la nova creació de dansa contemporània de CIA laMONTO, interpretada per Rosa Mari Herrador i Lluís Casahuga. L’espectacle va explorar el diàleg entre el moviment i la música a partir de la trobada de dos intèrprets sense rols prefixats, construint una relació escènica viva, fràgil i carregada d’expressivitat. També la Jove Companyia Nacional de Dansa (JODANSA) va presentar una mostra sorgida del taller formatiu dirigit pel ballarí i director escènic Ángel Duran, en què els participants van investigar la condició humana a través del cos, entès com un espai de pensament, identitat i emoció.

El cicle va continuar amb ‘Xinxirinxina’, una proposta de carrer de la companyia L’Atapeïda, protagonitzada per Emma Riba i Agnès Sales i especialment adreçada al públic familiar. A través de la dansa, el circ, el teatre i l’humor, les dues intèrprets van portar el treball en parella fins a l’extrem per parlar de les càrregues que les persones arrosseguen en el dia a dia. L’espectacle va convidar així el públic a mirar cap a una dimensió més íntima i personal, plantejant com gestionem aquestes càrregues i de quina manera condicionen la nostra vida quotidiana.