El 24 de setembre, Rosa Mujal va oferir la xerrada “La transformació del paisatge a Andorra” a la Sala d’Exposicions del Govern. L’activitat es va celebrar en el marc de l’exposició “Entre dos mons, camins” i va posar el focus en els canvis que ha experimentat el territori andorrà al llarg dels anys.
Fotos: Sandra Lara
Durant la conferència, Mujal va explicar com l’arribada de nous habitants ha contribuït a transformar el paisatge d’Andorra. El creixement de la població ha comportat la construcció de nous habitatges, carreteres, serveis i infraestructures, modificant espais que antigament tenien un caràcter més rural i agrícola. Aquesta evolució reflecteix la necessitat del país d’adaptar-se a les noves demandes socials i demogràfiques.
La qüestió forma part de la tesi doctoral de Rosa Mujal, en què estudia la relació entre els moviments de població i l’evolució del territori. La xerrada va permetre entendre que el paisatge no és un element estàtic, sinó que canvia al mateix temps que ho fa la societat.



Rosa Mujal va presentar la seva recerca sobre la transformació del paisatge andorrà i la seva relació amb l’arribada de nous habitants


