Cultura i artÈxit de públic a la primera Jornada d’Acordions de Canillo

Èxit de públic a la primera Jornada d’Acordions de Canillo

Canillo va acollir, el passat 4 de juliol, la primera Jornada d’Acordions, una proposta cultural organitzada per l’Escola Harmonia i el Departament de Cultura i Tradicions del Comú de Canillo. Els concerts van comptar amb una assistència mitjana d’entre 50 i 60 espectadors, una xifra que l’organització va valorar positivament i que ha portat a plantejar una segona edició de cara a l’any vinent.

Fotos: Xavi Pujol · Roser 

La jornada va convertir diversos espais emblemàtics de la parròquia en escenaris musicals a l’aire lliure, amb una programació que va acostar l’acordió al públic a través de diferents estils, repertoris i formacions. La bona acollida, la qualitat artística de les actuacions i la descoberta de diversos racons de Canillo van superar les expectatives de l’organització, que va valorar molt positivament aquesta primera experiència.

La consellera de Cultura i Tradicions del Comú de Canillo, Cristel Torres, va destacar que l’objectiu era mostrar la versatilitat de l’acordió, un instrument capaç de sonar “clàssic i elegant, però també festiu i popular”. Torres també va remarcar que la resposta del públic va ser excel·lent i que el bon temps i els espais escollits van contribuir a crear un ambient magnífic.

La programació va començar al migdia a la plaça de Santa Creu amb el duet París-Moscou, format per Dominique Emorine i Roman Jvanov, que va oferir un repertori de temes francesos i russos. A la tarda, la plaça del Pui va acollir l’actuació del duet Llera, integrat per Pilar Planavila i Manel López-Besa. Més tard, a la plaça Sant Serni, va ser el torn del duet andorrà Concertina, amb Eugenia Correia i Joel Martins, i al Prat del Riu hi va actuar Flors per a Matilde, format per Aran Sala i Helena Capdevila.

La jornada es va tancar a l’aparcament de Sella amb la Zero Sette Acordeoi Orkestra, procedent de Guipúscoa. Davant la bona acollida, l’Escola Harmonia i el Comú de Canillo ja van expressar la voluntat de donar continuïtat a la iniciativa amb una segona edició l’any vinent.