El Consell General va rebre la visita institucional de la presidenta del Congrés dels Diputats espanyol, Francina Armengol, en una jornada marcada pel reforç de les relacions parlamentàries entre Andorra i Espanya. Rebuda pel síndic general, Carles Ensenyat, i la subsíndica general, Sandra Codina, Armengol va participar en el II Fòrum Parlamentari Consell General – Congreso de los Diputados, una iniciativa impulsada per consolidar un espai estable de diàleg i cooperació entre les dues cambres legislatives.
Fotos: Josep Repiso·Consell General
Durant la trobada es van abordar qüestions estratègiques com ara l’Acord d’Associació amb la Unió Europea, la cooperació transfronterera, les infraestructures, la transformació digital i la intel·ligència artificial. Les dues delegacions van destacar la voluntat compartida de continuar treballant conjuntament per donar resposta a reptes comuns i millorar aspectes que afecten directament la ciutadania, com la mobilitat dels transfronterers o la cooperació educativa.

Paral·lelament, la presidenta del Congrés es va reunir amb el cap de Govern, Xavier Espot, que van parlar sobre l’enfortiment dels vincles institucionals entre Andorra i Espanya. Espot va destacar que, després d’anys reforçant la relació entre els respectius executius, ara també s’està avançant en la col·laboració legislativa, una aposta que considera essencial per continuar construint una relació bilateral sòlida i beneficiosa per als ciutadans dels dos països.



