La sortida «Descobrint el passat glacial de la Vall del Madriu-Perafita-Claror», celebrada dissabte 11 d’abril, va permetre als participants conèixer de prop els processos geològics que han donat forma a un dels paisatges més singulars del Pirineu.
Fotos: Paula Cristina
L’activitat va començar a Naturland i va seguir un itinerari ascendent fins a les zones d’alta muntanya, on es van poder identificar algunes de les principals empremtes deixades per les antigues glaceres. Durant el recorregut, els guies van explicar com el gel va sobreexcavar la vall i va configurar-ne la morfologia actual, així com la influència posterior de les glaceres rocalloses en la transformació dels vessants.



La ruta també va posar el focus en la diversitat dels materials geològics de la zona i en els efectes de l’erosió diferencial, responsable de la formació de relleus i estructures molt diverses. Les cotes més elevades van oferir, a més, una perspectiva privilegiada per comparar diferents paisatges i interpretar els processos naturals que els han originat.
Amb un recorregut d’entre 13 i 14 quilòmetres i uns 700 metres de desnivell positiu, la proposta, de dificultat mitjana, va combinar activitat física, divulgació científica i descoberta del territori.
La iniciativa va comptar amb la col·laboració de Meteo Pirineus.


Les antigues glaceres van donar forma a un dels paisatges més singulars del Pirineu


