La Màgia de Venècia

La màgia de cinema ha tornat a brillar a Venècia. La ciutat italiana va albergar la 77a edició de la Biennale i, per primera vegada després de l’inici de la pandèmia del coronavirus, la catifa vermella s’ha desplegat per reunir, en un mateix espai, a un gran elenc d’intèrprets.

Els convidats, però, van saber estar a l’altura i compaginar les mesures preventives sanitàries amb el glamur d’un esdeveniment d’aquest calibre. Combinar, per exemple, la mascareta amb el color d’un vestit de festa o posar-se i treure el cobre boques de manera religiosa, per lluir bé en el photocall, van ser alguns dels exemples.

Així, aquesta primera catifa vermella post Covid-19 no ha renunciat als vestits espectaculars, ni a les mini performance de les actrius a l’hora de lluir-los. Aquest va ser el cas de la model argentina Cecilia Rodríguez, que va voler mostrar tot l’esplendor del seu vestit metal·litzat, agitant sense por la seva faldilla prisada.

També la de Georgina Rodríguez, que va ser una de les convidades més aplaudides, a causa dels explosius dissenys que va escollir per posar davant les càmeres. I tampoc va defraudar la jove Ester Expósito, que va apostar per l’atreviment, amb un vestit d’Etro, blanc, amb l’esquena descoberta i obertura en una de les cames. Tan aclamada va ser l’actriu pel seu vestit, que dies després ella mateixa va decidir subhastar-lo per recaptar fons per la lluita per la igualtat de gènere.

La model Georgina Rodríguez posa al Festival de Venècia. Foto: EFE

Aquest any, els tons empolsats i el blanc impecable van conquistar el festival, augurant per les pròximes estrenes de cinema una volta al romanticisme i als patrons senzills, pel que fa a tendències. Però, encara que aquests tons van ser protagonistes indiscutibles de la Biennale, també van aparèixer per la seva catifa els clàssics de sempre.

Macarena García a la catifa vermella del Festival de Venècia. Foto: GTRES

Van ser diversos els noms que van acaparar l’atenció de la catifa vermella i mereixen, per tant, esment a part de la resta. Tilda Swinton, guardonada amb el Lleó d’Or Honorífic d’aquesta edició de la Mostra, va exhibir el seu costat més camaleònic, en passar d’un vestit verd llima a un vestit blanc combinat amb una espectacular màscara daurada de James T. Merry.

L’actriu Tilda Swinton al Festival de Venècia. Foto: Europa Press

I què hem de dir de l’amfitriona de la festa? Cate Blanchett va malbaratar estil i elegància cada nit d’aquesta extensa festa de cinema amb vestits gens fàcils de portar, com ara el romàntic McQueen, asimètric i de volants que es va enfundar el dimecres. O l’enlluernador vestit amb capa de lluentons, signat per Esteban Cortázar, que va rescatar del seu armari per a l’ocasió.

Cate Blanchett a la catifa vermella del Festival de Venècia. Foto: GTRES

andorra a taula